Er jeres udstyr godkendt og forsikret?
Ja, ifølge lovgivningen kræver det at oppusteligt udstyr er godkendt af f.eks. af Dansk teknologisk institut og Force Technology. Udstyr fra Als Udlejning er altid godkendt, hvor dette kræves.
Als Udlejning har en produkt/ansvarsforsikring ved Topdanmark.
Der opfordres i øvrigt at tegne supplerende forsikring for arrangementets afvikling.
Du kan finde vores forsikringspolice og ID.nr. på alle aktiviteter HER
Tager i ubrudte fustager, slushicesaft, softicemix mm retur?
Vi tager naturligvis ubrudte forbrugsvare såsom ølfustager, slushicekoncentrat, softicemix mm. retur når udstyret er lejet hos os. (Det er en god ide at bestille ekstra!) (OBS: Vi tager ikke Specialøl retur, dette bliver oplyst under de aktuelle øl!)
Kan vi få ekstra forbrugsvare med? fx. ekstra saft, øl mm.
Naturligvis! Dette skal blot bestilles via bookingen, der betales kun for de forbrugsvare som bliver brudt/brugt.
Må der komme alkohol i Slushicemaskinen?
Ja det må der gerne!. Der er dog et par huskeregler: Der skal som udgangspunkt Slushicekoncentrat med blandingsforhold 1 til 4 i maskinen så denne ikke fryser i stykker, herefter kan du blande med alkohol – (Der må dog ikke komme Sambuca eller andet lakridssprut i maskinen. (husk det er lejers ansvar) – Slushiceopskrifter kan findes her: Slushiceopskrifter
Hvad hvis udstyret bliver stjålet eller ødelagt imens vi har lejet det hos Als Udlejning?
Når udstyret er hentet/leveret er det lejerens ansvar, at dette kommer retur i samme stand som det er afleveret/afhentet, herunder også ved tyveri. Skulle uheldet være ude, hæfter lejer 100% af nyprisen.
Skal Als Udlejning vide, hvor udstyret skal opstilles?
Ja, Als Udlejning skal vide hvilken adresse udstyret skal opstilles på. Derudover skal vi vide, hvilket underlag det skal opstilles på, så I får det nødvendige tilbehør med til korrekt opstilling i forhold til sikkerhed og lovgivning.
Jeg er i tvivl om vores arrangement er kategoriseret som “offentligt” – kan Als Udlejning hjælpe mig med svaret?
Hvis I afholder en privat fest eller lukket firmafest, er der ikke tale om et “offentligt arrangement”.
Hvis I lejer udstyr til f.eks. en byfest, åbent hus eller andet arrangement, hvor der kan komme besøgende “fra gaden”, vil der være tale om et “offentligt arrangement” og I skal ansøge det stedlige politi om en tilladelse til at opstille udstyret.
Det er altid en god ide, at I kontakter det lokale politi (bevillingsafdelingen), for at høre om jeres arrangement er kategoriseret som “offentligt” eller “privat”.
Als Udlejning kan levere de nødvendige dokumenter i form af kontrolrapporter, tilsynsbøger og forsikringscertifikat – se under INFOCENTER
Skal der være nogen til stede ved levering og afhentning af lejet udstyr, hvis vi har booket Als Udlejning til levering/afhentning/opstilling/nedpakning?
Ja, der skal som udgangspunkt altid være minimum 1 person til at hjælpe ved opstilling/nedpakning. Der skal være gode tilkørselsforhold for varevogn og parkering i umiddelbar nærhed af det sted, hvor udstyret skal opstilles.
Bemærk desuden pladskrav for de forskellige events angivet på hjemmesiden.
Hvis det ikke er muligt at stille med en person, bedes dette venligst oplyses ved booking.
Skal der være opsyn ved udstyret?
Ja, som arrangør (og derved lejer), er det jeres ansvar, at der er en myndig person (+18 år), som holder opsyn med udstyret og personen følger den instruktion i at betjene og føre tilsyn med udstyret og brugerne, som er nødvendig for en forsvarlig afvikling af den pågældende forlystelse.
Instruktion til opstilling/nedpakning og betjening/opsyn fremgår via youtube video som findes på hjemmesiden under Vejledning & Support
Kan jeg få udstyret leveret?
Ja hos Als udlejning har vi ufattelig billig levering og afhentning. Find info om levering her: https://alsudlejning.dk/levering/
Kan jeg selv afhente det lejede udstyr?
Du kan godt selv afhente det lejede udstyr kl. 08.00 eller 15.00 på første bookingdag, samt aflevere det retur dagen efter sidste booking på samme tidspunkt som afhentning.
Hvordan transportere jeg det lejede udstyr ved selvafhentning?
Hos Als udlejning fører vi kun produkter i bedste kvalitet og ser derfor gerne at disse transporteres korrekt og efter alle forskrifter. Under produkterne med hvor der er særlig fokus i forhold til transport er dette beskrevet under produktet.
Hvad hvis det regner/blæser og vi har booket en udendørs aktivitet til leje eller ud af huset?
Hvis du har booket udstyr, anbefaler Als Udlejning, at du har en indendørs løsning i tilfælde af regn. Det kan f.eks. være en sportshal, badmintonbane eller lignende. Alternativt skal aktiviteten indstilles, imens det regner og genoptages, når det igen er tørvejr igen.
Oppustelige forlystelser må ikke benyttes ved vindhastighed over 5 på Beaufort-skalaen (ca. 38 km/t eller 8-10 m/s)
Hvad skal jeg gøre, hvis der kommer regn?
(Ved hoppeborge slukkes der for strømmen til blæseren) Sørg altid for at udstyret kan stå tørt og sikkert.
Sumodragter, som indeholder skumgummi må ALDRIG bruges i regnvejr og skal tages indendørs ved regn. Når regn er overstået kan forlystelsen opstartes igen. Det er lejerens ansvar, at begrænse vand i udstyret.
Hvilket underlag skal hoppeborgen/oppustelige forlystelser stå på?
Som udgangspunkt skal hoppeborgen altid stå på græs, hvor det er muligt at slå pløkker i til sikring af borgen.
Underlaget skal være fri for sten og skarpe genstande.
Det er muligt at stille hoppeborgen på fliser eller asfalt, dette skal dog skrives under “yderlig information” i bookingkalenderen da det sætter ekstra krav til underlag og sikring.
Skal hoppeborgen imod forventning stilles op på fliser eller asfalt skal lejer sørge for at der er 4 forankringsmuligheder pr. hoppeborg til sikring af borgen. (Hvis dette ikke er en mulighed, kontakt os da gerne da vi har klodser til formålet)
Strøm, kabler mm.?
Vi har som udgangspunkt altid kabler mm. med til det lejede udstyr. Vi bruger så vidt muligt kabler mm. med Jordstik.
Hvad er Als Udlejnings betingelser for booking og afbestilling, f.eks. hvis vejrudsigten er dårlig?
Der er desværre ingen, som kan forudsige vejret med sikkerhed og når I booker udstyr til opstilling udendørs. Der vil altid være en sandsynlighed for regn på dagen. Hvis det er byger, kan udstyret bruges “imellem” bygerne.
Det er desværre ikke muligt, at afbestille booket udstyr pga. dårligt vejr, da Als Udlejning allerede ved booking har afsat udstyret til dig på dagen, og derved sagt nej til andre kunder fra den dag, du har booket frem til lejedagen.
Hvad sker der hvis jeg aflyser min bestilling?
Aflysning/afbestilling skal ske inden 14 dage før leveringstidspunktet. Sker dette efter afbestillingsfristen hæfter lejeren for det fulde beløb. Afbestiller lejer fra bookingtidspunktet og op til de 14 dage før levering opkræver vi 99,- i aflysningsgebyr.
Kan Als Udlejning levere i Jylland, Fyn og Sjælland?
Ja da! Als Udlejning ligger på adressen Agtoftsvej 1A, alt kørsel foregår herfra.
Se alle detaljer under levering
Levering dagen inden ved konfirmation?
Som en ekstra god service tilbyder vi i de tilfælde det er muligt at levere det bookede udstyr dagen inden (uden ekstra omkostning for lejer)