FAQ

1. Er jeres udstyr godkendt og forsikret?

Ja, ifølge lovgivningen kræver det at oppusteligt udstyr er godkendt af f.eks. Force Technology. Udstyr fra Als Udlejning er altid godkendt hvor dette kræves.
Als Udlejning har udstyret ansvarsforsikret i Sønderjysk Forsikring.
Der opfordres i øvrigt at tegne supplerende forsikring for arrangementets afvikling.

 

2. Hvad hvis udstyret bliver stjålet, imens vi har lejet det hos Als Udlejning?

Når udstyret er hentet/leveret er det lejerens ansvar, at dette kommer retur i samme stand som det er afleveret/afhentet, herunder også ved tyveri. Skulle uheldet være ude, hæfter lejer 100% af nyprisen.

 

3. Skal Als Udlejning vide, hvor udstyret skal opstilles?

Ja, Als Udlejning skal vide hvilken adresse udstyret skal opstilles på. Derudover skal vi vide, hvilket underlag det skal opstilles på, så I får det nødvendige tilbehør med til korrekt opstilling i forhold til sikkerhed og lovgivning.

 

4. Jeg er i tvivl om vores arrangement er kategoriseret som “offentligt” – kan Als Udlejning hjælpe mig med svaret?

Hvis I afholder en privat fest eller lukket firmafest, er der ikke tale om et “offentligt arrangement”.
Hvis I lejer udstyr til f.eks. en byfest, åbent hus eller andet arrangement, hvor der kan komme besøgende “fra gaden”, vil der være tale om et “offentligt arrangement” og I skal ansøge det stedlige politi om en tilladelse til at opstille udstyret.
Det er altid en god ide, at I kontakter det lokale politi (bevillingsafdelingen), for at høre om jeres arrangement er kategoriseret som “offentligt” eller “privat”.

Als Udlejning kan levere de nødvendige dokumenter i form af kontrolrapporter, tilsynsbøger og forsikringscertifikat – se under vejledning.

 

5. Skal der være nogen til stede ved levering og afhentning af lejet udstyr, hvis vi har booket Als Udlejning til levering/afhentning/opstilling/nedpakning?

Ja, der skal som udgangspunkt altid være minimum 1 person til at hjælpe ved opstilling/nedpakning. Der skal være gode tilkørselsforhold for varevogn og parkering i umiddelbar nærhed af det sted, hvor udstyret skal opstilles.
Bemærk desuden pladskrav for de forskellige events angivet på hjemmesiden.
Hvis det ikke er muligt at stille med en person, bedes dette venligst oplyses ved booking. Så finder vi en løsning på dette.

 

6. Skal der være opsyn ved udstyret?

Ja, som arrangør (og derved lejer), er det jeres ansvar, at der er en myndig person (+18 år), som holder opsyn med udstyret og personen følger den instruktion i at betjene og føre tilsyn med udstyret og brugerne, som er nødvendig for en forsvarlig afvikling af den pågældende forlystelse.
Instruktion til opstilling/nedpakning og betjening/opsyn fremgår via youtube video som findes på hjemmesiden under vejledning.

 

7. Hvornår kan jeg afhente udstyr på adressen Sebbelundvej 2 6430 (ved selvhenter-leje)?

Det vælges ved booking af udstyret, dog tages der forbehold for afvigelser pga. andre bookinger. Ved evt. afvigelser ringes lejeren op for at aftale nærmere.

 

8. Hvad hvis det regner/blæser og vi har booket en udendørs aktivitet til leje eller ud af huset?

Hvis du har booket udstyr, anbefaler Als Udlejning, at du har en indendørs løsning i tilfælde af regn. Det kan f.eks. være en sportshal, badmintonbane eller lignende. Alternativt skal aktiviteten indstilles, imens det regner og genoptages, når det igen er tørvejr igen.

Der kan evt. komme ekstra omkostninger til rengøring/tørring, hvis du ikke selv har mulighed for at ordne dette. Se under vejledning.

Oppustelige forlystelser må ikke benyttes ved vindhastighed over 5 på Beaufort-skalaen (ca. 38 km/t eller 8-10 m/s).

 

9. Hvad skal jeg gøre, hvis der kommer regn?

Sluk og afmonter blæseren og stil den i tørvejr. Pak udstyret sammen, eller som minimum foldes udstyret sammen, så regn i udstyret begrænses.
Sumodragter, som indeholder skumgummi må ALDRIG bruges i regnvejr og skal tages indendørs ved regn. Når regn er overstået kan forlystelsen opstartes igen.
Det er lejerens ansvar, at begrænse vand i udstyret.

 

10. Hvad er Als Udlejnings betingelser for booking og afbestilling, f.eks. hvis vejrudsigten er dårlig?

Der er desværre ingen, som kan forudsige vejret med sikkerhed og når I booker udstyr til opstilling udendørs. Der vil altid være en sandsynlighed for regn på dagen. Hvis det er byger, kan udstyret bruges “imellem” bygerne. Hvis vejrudsigten lover regn hele dagen, så kontakt os på kontoret senest fredag formiddag for at høre om mulighederne for at ombytte det lejede udstyr til andet udstyr, som I evt. har plads til at bruge indendørs. Dette koster ikke noget ekstra!
Det er desværre ikke muligt, at afbestille booket udstyr pga. dårligt vejr, da Als Udlejning allerede ved booking har afsat udstyret til dig på dagen, og derved sagt nej til andre kunder fra den dag, du har booket frem til lejedagen.

 

11. Hvad sker der hvis jeg aflyser min bestilling?

Aflysning/afbestilling skal ske inden 5 dage før afhentning/leveringstidspunktet. Sker dette efter afbestillingsfristen hæfter lejeren for det fulde beløb.

 

12. Kan Als Udlejning levere i Jylland, Fyn og Sjælland?

Als Udlejning ligger på adressen Sebbelundvej 2 6430, alt kørsel foregår herfra.

Se alle detaljer under levering